Belka
Poniedziałek, 22 Października 2018   imieniny: Halki, Filipa, Przybysława
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 

Nie tylko logo na koszulce - o reklamie w sporcie

Data publikacji: 2018-09-21, Data modyfikacji: 2018-09-21
A A AWydrukDrukuj  
 
Jednym z najbardziej znanych i oczywistych przejawów sponsoringu sportowego jest logo umieszczane na koszulkach zawodników. Istnieje jednak dużo więcej sposobów skutecznego reklamowania z udziałem sportowców. Jaka jest historia sponsoringu sportowego? Jak jeszcze można prowadzić sponsoring sportowy? Reklama i sport – początki Pierwszą marką, która odważyła się zwrócić swoje działania w stronę sportu była Coca-Cola. Już w latach 20. ubiegłego wieku dostarczyła tysiąc skrzynek z napojami podczas Olimpiady w Amsterdamie dla amerykańskich zawodników. Z kolei w 1952 r. podczas igrzysk w Oslo helikopter z jej logo zbierał pieniądze na rzecz sportowców. Istniały jednak obawy przed reakcją publiczną, aby prowadzić szerszy zakres działań reklamowych. Nie wiedziano także, czy rzeczywiście przyniosą one zamierzone skutki. Logo na strojach pojawiły się dopiero w 1973 r. Zaprezentował je niemiecki klub Eintracht Brunszwik, był to symbol alkoholu marki Jägermeister. Końcem lat 70. po raz pierwszy pojawiła się definicja marketingu sportowego (używanie sportu przez producentów dóbr konsumpcyjnych jako narzędzia promocji). Otwarcie na sportowców w reklamie Największy przełom w tej dziedzinie dokonał się w latach 80. Wtedy twarzą marki Nike został jeszcze nikomu dobrze nieznany koszykarz Michael Jordan. W tamtym okresie zawodnicy NBA mogli grać wyłącznie w białym obuwiu. Gdy Jordan wystąpił na meczu w butach z linii sygnowanej własnym nazwiskiem, została na niego nałożona kara. Nike szybko wykorzystała sytuację i wypuściła spot, w którym koszykarz mówił: “Na szczęście NBA nie może zabronić Tobie ich nosić”. Podejmując podobne działania sponsoringu Nike ugruntowała swoją pozycję obuwniczej legendy. Równie chętnie po dziś dzień podejmuje współpracę z biegaczami, którzy reklamują specjalnie dedykowane dla nich linie. Twarzą Nike był m.in. Steve Prefontaine – amerykański biegacz olimpijski, którego sukcesy spowodowały nagły wzrost zainteresowania joggingiem.

Pełna treść wiadomości na: bloog.pl/?p=714
wschowatuzyjemy.bloog.pl, Źródło artykułu: wschowatuzyjemy.bloog.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     
    Polecane

    DOSTAWCY-INTERNETU-W-POLSCE-NAJLEPSZY-INTERNET

     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     
    wschowski

    Powiat wschowski - siedzibą jest Wschowa. Powiat znajduje się w województwie lubuskim, w zachodniej Polsce. Powierzchnia 624 km² czyni go najmniejszym powiatem województwa. Dysponuje on także najniższym budżetem wśród wszystkich powiatów województwa lubuskiego. Gminy zaliczające się do powiatu to: Sława, Szlichtyngowa, Wschowa.

    Dostać się tu można, wjeżdżając na drogę krajową 12 lub wojewódzką 324, 305, 278, 316, 318, 325 albo 319.

    Jest to teren atrakcyjny dla turystów. Wszystko z powodu jezior i zabytków. Warto zwiedzić miasto Wschowa, a także Sława. W tym drugim znajduje się kościół św. Michała Archanioła, a w nim zabytkowa ambona z XVII w. Do dyspozycji mieszkańców i turystów oddano także znakowane trasy rowerowe, co jednocześnie pozwala na aktywność i zobaczenie miejsc wartych uwagi.    

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola