Belka
Czwartek, 25 Kwietnia 2024   imieniny: Marek, Jarosław, Wasyl
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Kampanie mailingowe w czasach RODO

Data publikacji: 2018-09-10, Data modyfikacji: 2018-09-11
A A AWydrukDrukuj  
 
Od 25 maja 2018 roku w całej Unii Europejskiej obowiązuje RODO (czyli po polsku: Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 (w skrócie: RODO), po angielsku: General Data Protection Regulation (w skrócie: GDPR)). W związku z obowiązywaniem tego rozporządzenia, firmy chcąc prowadzić kampanie mailingowe muszą brać pod uwagę kilka ważnych kwestii. Jeżeli jeszcze nie wiecie co oznaczają: rejestr czynności przetwarzania, obowiązek informacyjny, privacy by design, privacy by default, obowiązek zgłaszania naruszeń, ograniczenie profilowania, prawo do bycia zapomnianym, prawo do sprostowania, zdecydowanie powinniście się zapoznać z informacjami na temat RODO. Ponieważ w jednym krótkim poście nie da się przedstawić wyczerpująco informacji na wszelkie ważne pytania związane z RODO, poniżej znajdują się odpowiedzi na kilka popularnych pytań związanych z RODO i marketingiem oraz linki do oficjalnych stron polskich i unijnych urzędów oraz blogów i stron branżowych szerzej omawiających poszczególne zagadnienia. Podstawowe pytania związane z RODO i marketingiem Czy zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona przed 25 maja 2018 jest aktualna w czasach obowiązywania RODO? Generalnie: TAK, pod warunkiem, że zgoda wcześniej uzyskana „pozostaje w zgodzie z przepisami RODO”. Więcej: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/legal-grounds-processing-data/grounds-processing/does-consent-given-25-may-2018-continue-be-valid-once-gdpr-starts-apply-25-may-2018_pl Czy do celów marketingowych można wykorzystać dane uzyskane od strony trzeciej? Generalnie: TAK, jeżeli strona trzecia może „wykazać, że dane zostały pozyskane zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych i że może je wykorzystać w celach reklamowych”. Więcej: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/legal-grounds-processing-data/can-data-received-third-party-be-used-marketing_pl Czy nasza firma/organizacja musi wyznaczyć inspektora ochrony danych? To zależy. Przykładowo: TAK, jeżeli „prowadzi małą firmę rekrutacyjną, która sporządza profile osób fizycznych”. Więcej: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/obligations/data-protection-officers/does-my-company-organisation-need-have-data-protection-officer-dpo_pl Dodatkowo, 24 sierpnia w Monitorze Polskim, czyli Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej pojawił się komunikat „w sprawie wykazu rodzajów operacji przetwarzania danych osobowych wymagających oceny skutków przetwarzania dla ich ochrony”. https://uodo.gov.pl/pl/123/212 Jakie obowiązki musi spełniać firma prowadząca kampanie mailingowe, aby być w zgodzie z RODO? To zależy od tego jakie dane użytkowników przetwarza, jaka jest wielkość kampanii, jaki jest temat kampanii, etc. Podstawowymi ważnymi terminami są tutaj: – rejestr czynności przetwarzania: dokument z informacjami jakie dane zbieramy i jak z nich korzystamy, który musimy mieć w firmie, – obowiązek informacyjny: obowiązek informowania użytkowników o tym, że zbieramy ich dane, jakie dane i jak je będziemy wykorzystywać, – privacy by design: obowiązek stosowania RODO już przy planowaniu działania (np. tworzenia strony z zapisami do newslettera), – privacy by default: ograniczenie zezwolenia do zbierania tylko danych koniecznych do realizacji danej czynności, – obowiązek zgłaszania naruszeń: obowiązek zgłoszenia gdy wykryjemy, że w jakimś aspekcie nie przestrzegaliśmy RODO w naszej firmie. Szersze informacje znajdują się na poniżej przedstawionych stronach. Oficjalne stron polskich i unijnych urzędów 1. Oficjalna strona Komisji Europejskiej z pełną treścią dokumentu (w polskiej wersji językowej) oraz odsyłaczami do stron pomagających w zrozumieniu przepisów. Szczególnie interesująca może być dla nas zakładka „Przepisy dotyczące przedsiębiorstw i organizacji”: https://ec.europa.eu/commission/priorities/justice-and-fundamental-rights/data-protection/2018-reform-eu-data-protection-rules_pl 2. Strona z infografiką, z której na przykład dowiemy się co musi zrobić nasza firma: czy potrzebujemy inspektora ochrony danych osobowych, kiedy musimy prowadzić rejestr, na jakich zasadach możemy zbierać dane dotyczące dzieci poniżej 16 roku życia, jak długo możemy przetrzymywać dane, etc.: https://ec.europa.eu/justice/smedataprotect/index_pl.htm 3. Polska oficjalna strona rządowa z interpretacją RODO. Znajdziemy tu informator z przykładami i interpretacją przepisów przez polskie ministerstwo, np. obowiązku aktualizowania uzyskanej już raz zgody na przetwarzanie danych, prawa do bycia zapomnianym, prawa do przenoszalności danych, uzyskiwania zgody dziecka, etc. https://www.gov.pl/cyfryzacja/rodo-informacje 4. Strona polskiego Urzędu Ochrony Danych Osobowych https://www.uodo.gov.pl/ Znajdziemy tam, m. in. informacje dotyczące dokumentacji przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO. https://www.uodo.gov.pl/pl/138/273 Wpisy na blogach i stronach branżowych: Webinar na temat prowadzenia skutecznych kampanii e-mailingowych w zgodzie z RODO (Woodpecker): Podcast na temat RODO (Mała Wielka Firma): Jak przygotować firmę do RODO? Zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych Wpis dotyczący wpływu RODO na komunikację e-mail marketingową (Interaktywnie.com): https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/e-mail-marketing/wymagania-rodo-wplyna-na-dzialania-email-marketingowe-co-trzeba-wiedziec-257288 Wpis o pozyskiwaniu zgód w czasach RODO (Interaktywnie.com): https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/e-mail-marketing/rodo-w-e-mail-marketingu-oto-jak-wlasciwie-pozyskiwac-niezbedne-zgody-257375 Interesujące, ogólne wpisy na temat obowiązków firmy i praw klientów na blogach firm oferujących e-mail marketing: Freshmail: https://freshmail.pl/blog/rodo-czy-jest-sie-czego-obawiac-p3/ EmailPartners: http://emailpartners.pl/blog/zmiany-rodo-ich-wplyw-na-komunikacje-email-marketingowa/ Woodpecker: https://blog.woodpecker.co/cold-email/general-data-protection-regulation/ Wpis dotyczący tworzenia newsletterów w czasie obowiązywania RODO (Freshmail): Zapis do newslettera w świecie postRODOwym -*- Powodzenia w prowadzonych kampaniach.

Pełna treść wiadomości na: bloog.pl/?p=700
akrobatykawschowa.bloog.pl, Źródło artykułu: akrobatykawschowa.bloog.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     
    wschowski

    Powiat wschowski - siedzibą jest Wschowa. Powiat znajduje się w województwie lubuskim, w zachodniej Polsce. Powierzchnia 624 km² czyni go najmniejszym powiatem województwa. Dysponuje on także najniższym budżetem wśród wszystkich powiatów województwa lubuskiego. Gminy zaliczające się do powiatu to: Sława, Szlichtyngowa, Wschowa.

    Dostać się tu można, wjeżdżając na drogę krajową 12 lub wojewódzką 324, 305, 278, 316, 318, 325 albo 319.

    Jest to teren atrakcyjny dla turystów. Wszystko z powodu jezior i zabytków. Warto zwiedzić miasto Wschowa, a także Sława. W tym drugim znajduje się kościół św. Michała Archanioła, a w nim zabytkowa ambona z XVII w. Do dyspozycji mieszkańców i turystów oddano także znakowane trasy rowerowe, co jednocześnie pozwala na aktywność i zobaczenie miejsc wartych uwagi.    

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola